De uitdaging
MST Groep haakte in bij dit project nadat de demonstratiefase nieuwe uitdagingen onthulde. Het prototype duidde aan dat er ruimte was ontstaan tussen de verwachtingen van de opdrachtgever en de realisatie van het product. Het was aan MST Groep de taak om deze ruimte te dichten en tegelijkertijd te voldoen aan de zeer strenge veiligheidsvoorwaarden van de risicovolle gebruiksomgeving.

Prioriteiten stellen
De conclusies van ons statusonderzoek toonden aan welke acties nodig waren om het meest effectief het eindresultaat te bereiken. Door een selectie van verwachtingen, behoeften, succesindicatoren en risico’s konden we een prioritering aanbrengen en technische oplossingen bieden. MST Groep heeft binnen het project een duidelijke product- en dossierstructuur ontwikkeld.
De competenties van MST Groep
- Met behulp van Lean Engineering is er een grote winst behaald in de productontwikkeling. MST Groep heeft de belangen en verwachtingen van alle belanghebbenden afgewogen tegen de technische mogelijkheden binnen het project en de veiligheid. Hiermee heeft MST Groep een complex product vereenvoudigd en daarmee een acceptabele werkomvang gedefinieerd.
- Door prototyping en testwerk hebben we aannames praktisch omgezet naar meetgegevens. De ontwikkeling is daarmee gebaseerd op feiten. Met de feedback uit de metingen hebben we diverse risico’s in kaart gebracht en de stakeholders overtuigd van de noodzakelijke oplossing.
Een optimaal eindproduct
Door de aanpak van MST Groep komt het eindproduct overeen met de contractuele wensen en afspraken. Daarbovenop is dit de eerste gecertificeerde automatisch rijdende machine (level 3) ter wereld, geschikt voor omheind gebied met gemixt verkeer. MST Groep heeft de innovatie succesvol versneld en waarde gecreëerd voor alle stakeholders.